Упродовж 2021 року триватиме реалізація проекту «Moоdle це про100», що покликаний сформувати у закладах освіти єдине електронне середовище. Проект презентували представникам відділів освіти під час Zoom-наради у департаменті освіти і науки Львівської ОДА.
Проект покликаний убезпечити школи від зовнішніх факторів, налагодити користування власним електронним простором та не залежати фінансово від корпорацій, що частково адаптували свої платформи під дистанційне навчання.
«Уже більше року ми працюємо в умовах, що негативно позначаються на навчальному процесі. Процес треба змінювати, підлаштовуючись під виклики часу. Дистанційне навчання у тому вигляді, що є зараз, не завжди ефективне та якісне. Перед нами стоїть виклик забезпечити достойний рівень освіти, не зважаючи на пандемію. Це тривалі тенденції, і нам варто розраховувати, що вони вже не повернуть нас до формату освіти п’ятирічної чи десятирічної давності», - наголосила директор Центру інноваційних освітніх технологій Навчально-наукового інституту права, психології та інноваційної освіти «Львівської політехніки» Маргарита Носкова.
Відтак, за словами директора Центру інноваційних освітніх технологій, вибір зупинився на платформі Moоdle, позаяк всі попередні платформи - це проміжна ланка між надавачем послуг і споживачем, а на теренах України платформ, які би були спеціально створені для дистанційного навчання не використовують.
«Ми повинні пам’ятати, що є нормативна база, яка вимагає збереження особистих даних в межах крани, всі попередні сервіси цього не забезпечують, але їх можна використовувати як доповнення до навчання. Важливо зберігати свої напрацювання не на якомусь далекому сервері, а на сервері в межах закладу чи, на крайній випадок, в межах області. Важливо використовувати безкоштовні ресурси з відкритим кодом, таку платформу яка дасть змогу користуватись нею безкоштовно. Тому ми обрали Moоdle, адже вона створювалась як система для навчання та дозволяє організовувати освітній процес», - наголосив заступник директора департаменту освіти і науки Львівської ОДА Роман Пастушенко.
Відбір шкіл готових до впровадження пілотного проекту триватиме до кінця місяця. Адміністрація школи та педагоги мають бути зацікавлені в участі у проекті, адже для них організують спеціальне навчання.
«Департамент освіти відповідає за роботу з провайдерами, підключення та розгортання платформи, а також за всі витрати, пов’язані із проектом. Водночас Центр інноваційних технологій проводитиме навчання, супровід та консультування. Підключення і супровід платформи для закладів, які зголосяться до проекту, будуть безкоштовними. Ми оберемо сто шкіл, де розпочнемо розгортати платформу. На цю цифру ми вийшли з огляду на потужності серверів. Однак якщо охочих буде більше, розглянемо можливості розширення цих потужностей», - розповів заступник керівника відділу технічного нагляду та комп’ютерного забезпечення Мирон Пацай.
Упродовж червня-жовтня триватиме навчання. Його розіб’ють на три напрями: навчання для адміністраторів платформи з числа технічних координаторів, до другої групи увійдуть керівники закладів, аби вони вміли працювати із платформою та організовувати процес, третій напрям – це навчання самих педагогів, які будуть наповнювати курси, автоматизовувати процеси тощо.
Навчання – один із найбільш важливих елементів проекту, адже за словами тих, хто уже працює із Moоdle, кваліфікація системних адміністраторів, які будуть вести заклад, а також брак умінь вчителів – подекуди створюють перепони у роботі із платформою.
«На базі Хирівської школи іще восени ми впровадили Moоdle. Всю роботу, яка лягає на плечі вчителя, можна розбити на модулі, інтегрувати навантаження, вести електронні журнали та створювати відеоконференції, що не мають обмежень по часу. Я задоволений системою і буду надалі з нею працювати. Однак найскладніше у цьому процесі - це навчити вчителів. Це займає багато часу. За моїми спостереженнями найактивнішими на цій платформі є вчителі молодших класі та викладачі іноземних мов. Це молоді активні вчителі, вони постійно хочуть вчитись та відкриті для новинок. Вчителі мусять вникнути в специфіку роботи із цією системою, але потім нею користуватись буде надзвичайно комфортно», - поділився досвідом впровадження Moоdle Микола Нанівський.
Після успішного впровадження платформи в охочих школах, проект масштабуватимуть на всю область. Зазначимо, цю платформу використовують у 241 країні, вона перекладена на 80 мов світу. На її ресурсі побудовано 274 мільйони різних програм, і понад 30 тисяч закладів освіти у світі використовують Moоdle як платформу для дистанційного навчання.