Особливості декларування доходів у запитаннях – відповідях

У Городоцькій  ДПІ  Головного управління  ДПС у Львівській області відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» щодо декларування доходів громадян. На запитання платників відповідав заступник начальника – начальник відділу з надання адміністративних та інших послуг Городоцької ДПІ Орест Мельник. Пропонуємо відповіді на поставлені запитання.

Чи має право на податкову знижку підприємець, який  є найманою особою та отримує заробітну плату?

Порядок застосування податкової знижки передбачений ст. 166 Податкового кодексу. Загальна сума податкової знижки, нарахована платнику податку в звітному податковому році, не може перевищувати суми річного загального оподатковуваного доходу платника податку, нарахованого як заробітна плата, зменшена з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ.

Право на податкову знижку має фізична особа – підприємець, яка є найманою особою, виключно до доходів, одержаних протягом року у вигляді заробітної плати.

Як скористатися податковою знижкою на  іпотечний кредит?

Податкова знижка при декларуванні частини суми процентів, сплачених за користування іпотечним кредитом,  передбачена ст.166.3.1 Податкового кодексу. Об’єкт іпотеки (будинок, квартира) повинен бути визначений платником податку як основне місце його проживання відповідно до позначки в паспорті про реєстрацію. Тому відносити до витрат проценти, сплачені за користування іпотечним кредитом, можна лише з того року, з якого зареєстровано місце проживання за новою адресою.

Користуватися правом на включення до податкової знижки суми процентів, сплачених за користування іпотечним кредитом, можна протягом 10 послідовних календарних років, починаючи з року, в якому об'єкт житлової іпотеки придбано, збудований об'єкт житлової іпотеки переходить у власність платника податку та починає використовуватися як основне місце проживання.

До основних документів, необхідних для оформлення податкової знижки, належать: копії паспорта, довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податку, довідки про заробітну плату, отриману протягом звітного року; копії документів, що підтверджують сплату (квитанції, платіжні доручення тощо).

Перелік додаткових документи в цьому випадку – нотаріально засвідчений договір іпотеки і кредитний договір, який видано на придбання (будівництво) житла. У платіжних документах окремо мають бути виділені відсотки за користування кредитом.