Починаючи з 1 травня 2022 року, понад 10 млн українських домогосподарств, що були побутовими споживачами газу 23 регіональних газопостачальних компаній, опинилися в ситуації, коли їхні постачальники не могли виконувати свою функцію.
Для забезпечення безперебійного газопостачання в умовах воєнного стану ТзОВ «ГК «Нафтогаз України» (далі – Товариство) як «постачальник останньої надії» (відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 22 липня 2020 року № 917-р) забезпечило постачання газу побутовим споживачам, Львівської області зокрема. Надалі на підставі відповідних рішень Міністерства енергетики України та Оператора газотранспортної системи України (далі — ОГТСУ) для захисту інтересів споживачів ïx було включено до реєстру споживачів Товариства на умовах річного тарифного плану «Фіксований» з однією з найвигідніших цін на ринку — 7,96 грн/м куб. (з ПДВ, без вартості транспортування).
В процесі переходу від однієї газопостачальної компанії до іншої у побутових споживачів виникає низка запитань. Пропонуємо відповіді на найбільш актуальні з них.
1.Чи потрібно подавати додаткові документи для переходу?
-Hi, адже перехід від попередньої газопостачальної компанії відбувся автоматично. Водночас ми радимо споживачам звернутися до контакт-центру Товариства для актуалізації контактної інформації.
2. Чи були збережені пільги після зміни постачальника?
-Так, зміна постачальника не вплинула на пільги споживача, якими він користувався.
3. Якою буде вартість газу?
-Уci споживачі отримують газ відповідно до річного тарифного плану «Фіксований» за ціною 7,96 грн/м куб. (з ПДВ, без вартості транспортування). Така ціна діятиме щонайменше до 1 травня 2023 року.
4.3 якої дати cлiд оплачувати рахунки?
-Розрахунок за газ, спожитий з 1 травня 2022 року, має бути здійснений на рахунки ГК «Нафтогаз України». Оплати за газ, отриманий до 30 квітня 2022 року, мають здійснюватися на рахунки попереднього постачальника.
5. Що робити з переплатою за спожитий газ?
-Питання повернення залишків переплат, нарахованих сум пільг i житлових субсидій слід розв’язувати, звернувшись до попереднього постачальника. На жаль, дієвого механізму переведення коштів між компаніями не існує.
Водночас ми радимо споживачам, які станом на 1 травня 2022 року мали переплати, здійснити такі дії:
-написати заяву на повернення переплати;
-додати копію паспорта, ідентифікаційного номера та повних банківських реквізитів власного карткового рахунку (із зазначенням IBAN, МФО, ЄДРПОУ банку);
-надіслати пакет документів на адресу для листування попереднього постачальника.
6. Що робити, якщо попередній постачальник продовжує надсилати рахунки?
-Споживачі отримуватимуть два окремі платіжні рахунки.
Перший — від ГК «Нафтогаз України» за спожитий газ. Другий — від місцевих операторів газорозподільних мереж (операторів ГРМ) за його транспортування.
Водночас ми просимо інформувати про зловживання з боку попередніх газопостачальних компаній, наприклад, якщо вони продовжують надсилати рахунки чи вимоги оплатити послуги споживання газу, починаючи з 1 травня 2022 року. Про такі випадки просимо повідомляти листом на client@gas.ua.
7.Чи зберігся мій номер особового рахунку?
-Hi, оскільки компанії використовують різні інформаційні системи. Дізнатися номер особового рахунку можна такими способами:
-на сайті www.gas.ua на сторінці «Дізнатись номер рахунку»;
-у чатботах GASUA у Viber, Telegram та NaftogazGasSupply у Facebook Messenger;
-на квитанції, яку доставить Укрпошта;
-у контакт-центрі Товариства.
8.Як оплатити послуги спожитого газу?
Ми пропонуємо кілька зручних способів оплати рахунка:
Онлайн:
-в особистому кабінеті споживача на my.gas.ua;
-у чатботах GASUA у Viber, Telegram та NaftogazGasSupply у Facebook Messenger;
-через сайти та мобільні застосунки банків;
-за допомогою платіжних систем (Portmone, LiqPay, EasyPay, iPay).
Особисто:
-через платіжні термінали самообслуговування;
-у відділеннях банку, Укрпошти aбo «Нової пошти».
Уci споживачі можуть отримати додаткову інформацію та консультації, звернувшись на електронну скриньку client@gas.ua або до контакт-центру Товариства:
+38 066 300 2 888;
+38 098 300 2 888;
+38 093 300 2 888.