Перехід до нового газового оператора: запитання та відповіді

Починаючи з 1 травня 2022 року, понад 10 млн українських домогосподарств, що були побутовими споживачами газу 23 регіональних газопостачальних компаній, опинилися в ситуації, коли їхні постачальники не могли виконувати свою функцію.

Для забезпечення безперебійного газопостачання в умовах воєнного стану ТзОВ «ГК «Нафтогаз України» (далі – Товариство) як «постачальник останньої надії» (відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 22 липня 2020 року № 917-р) забезпечило постачання газу побутовим споживачам, Львівської області зокрема. Надалі на підставі відповідних рішень Міністерства енергетики України та Оператора газотранспортної системи України (далі — ОГТСУ) для захисту інтересів споживачів ïx було включено до реєстру споживачів Товариства на умовах річного тарифного плану «Фіксований» з однією з найвигідніших цін на ринку — 7,96 грн/м куб. (з ПДВ, без вартості транспортування).

В процесі переходу від однієї газопостачальної компанії до іншої у побутових споживачів виникає низка запитань. Пропонуємо відповіді на найбільш актуальні     з них.

1.Чи потрібно подавати додаткові документи для переходу?

-Hi, адже перехід від попередньої газопостачальної компанії відбувся автоматично. Водночас ми радимо споживачам звернутися до контакт-центру Товариства для актуалізації контактної інформації.

2. Чи були збережені пільги після зміни постачальника?

-Так, зміна постачальника не вплинула на пільги споживача, якими він користувався.

3. Якою буде вартість газу?

-Уci споживачі отримують газ відповідно до річного тарифного плану «Фіксований» за ціною 7,96 грн/м куб. (з ПДВ, без вартості транспортування). Така ціна діятиме щонайменше до 1 травня 2023 року.

4.3 якої дати cлiд оплачувати рахунки?

-Розрахунок за газ, спожитий з 1 травня 2022 року, має бути здійснений на рахунки ГК «Нафтогаз України». Оплати за газ, отриманий до 30 квітня 2022 року, мають здійснюватися на рахунки попереднього постачальника.

5. Що робити з переплатою за спожитий газ?

-Питання повернення залишків переплат, нарахованих сум пільг i житлових субсидій слід розв’язувати, звернувшись до попереднього постачальника. На жаль, дієвого механізму переведення коштів між компаніями не існує.

Водночас ми радимо споживачам, які станом на 1 травня 2022 року мали переплати, здійснити такі дії:

-написати заяву на повернення переплати;

-додати копію паспорта, ідентифікаційного номера та повних банківських реквізитів власного карткового рахунку (із зазначенням IBAN, МФО, ЄДРПОУ банку);

-надіслати пакет документів на адресу для листування попереднього постачальника.

6. Що робити, якщо попередній постачальник продовжує надсилати рахунки?

-Споживачі отримуватимуть два окремі платіжні рахунки.

Перший — від ГК «Нафтогаз України» за спожитий газ. Другий — від місцевих операторів газорозподільних мереж (операторів ГРМ) за його транспортування.

Водночас ми просимо інформувати про зловживання з боку попередніх газопостачальних компаній, наприклад, якщо вони продовжують надсилати рахунки чи вимоги оплатити послуги споживання газу, починаючи з 1 травня 2022 року. Про такі випадки просимо повідомляти листом на client@gas.ua.

7.Чи зберігся мій номер особового рахунку?

-Hi, оскільки компанії використовують різні інформаційні системи. Дізнатися номер особового рахунку можна такими способами:

-на сайті www.gas.ua на сторінці «Дізнатись номер рахунку»;

-у чатботах GASUA у Viber, Telegram та NaftogazGasSupply у Facebook Messenger;

-на квитанції, яку доставить Укрпошта;

-у контакт-центрі Товариства.

8.Як оплатити послуги спожитого газу?

Ми пропонуємо кілька зручних способів оплати рахунка:

Онлайн:

-в особистому кабінеті споживача на my.gas.ua;

-у чатботах GASUA у Viber, Telegram та NaftogazGasSupply у Facebook Messenger;

-через сайти та мобільні застосунки банків;

-за допомогою платіжних систем (Portmone, LiqPay, EasyPay, iPay).

Особисто:

-через платіжні термінали самообслуговування;

-у відділеннях банку, Укрпошти aбo «Нової пошти».

Уci споживачі можуть отримати додаткову інформацію та консультації, звернувшись на електронну скриньку client@gas.ua або до контакт-центру Товариства:

+38 066 300 2 888;

+38 098 300 2 888;

+38 093 300 2 888.