Роз`яснення щодо плати за абонентське обслуговування

Шановні споживачі послуг КП “ Городоцьке ВКГ ”, надаємо роз`яснення щодо плати за абонентське обслуговування (абонплати).

АБОНПЛАТА  або плата за абонентське обслуговування передбачена наступними нормативно-правовими актами:

Закон України «Про житлово-комунальні послуги».

Постанова КМУ № 690 (зі змінами), якою затверджені нові «Правила надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення» та Типові договори про надання послуг.

Постанова КМУ № 808 «Про встановлення граничного розміру плати за абонентське обслуговування у розрахунку на одного абонента комунальних послуг, що надаються споживачам за індивідуальними договорами про надання комунальних послуг або за індивідуальними договорами з обслуговуванням внутрішньо будинкових систем про надання комунальних послуг »

Постанова КМУ № 869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на комунальні послуги».

ПЛАТА ЗА АБОНЕНТСЬКЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ - це платіж, який споживач сплачує виконавцю комунальної послуги за індивідуальним договором про надання комунальних послуг для відшкодування витрат виконавця, пов’язаних з укладенням договору про надання комунальної послуги, здійсненням розподілу обсягу спожитих послуг між споживачами та стягненням плати за спожиті комунальні послуги, а також за виконання інших функцій, пов’язаних з обслуговування абонентів ( крім обслуговування та поточного ремонту внутрішньо будинкових систем водопостачання та водовідведення).

Плата за абонентське обслуговування не новий вид платежу, а визначений Законом України «Про житлово-комунальні послуги» від 09.11.2017 № 2189, який введено в дію з травня 2019 року, та є обов’язковим платежем для всіх споживачів, з якими укладено індивідуальний договір про надання послуг з централізованого водопостачання та/або централізованого водовідведення. До 1 березня 2022 року витрати абонентської плати входили до складу чинного тарифу на послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення. Однак у тарифах на послуги на 2022 рік не враховуються витрати на збут для індивідуальних споживачів відповідно до вимог Закону України від 03.12.2020 № 1060-ІХ «Про внесення змін до деяких законів України щодо врегулювання окремих питань у сфері надання житлово-комунальних послуг». Відповідно до чинного законодавства, усі витрати на збут виключені з тарифу і виведені в окремий платіж – плата за абонентське обслуговування.

 Таким чином підприємство виносить зазначені витрати в  окрему стрічку в платіжці. Тобто, запровадження абонплати – це вимога законодавства. 

Плата за абонентське обслуговування не є комунальною послугою, тому, Постановою КМУ № 808 від 21.08.2019р, держава регулює її граничний розмір , який становить:

з 01 січня 2022 року по 30 червня 2022 року -35,19грн з ПДВ

з 01 липня 2022 року по 30 листопада 2022 року - 36,88грн з ПДВ

з 01 грудня 2022 року по 31 грудня 2022 року -38,07грн  з ПДВ

Розмір плати за абонентське обслуговування визначається виконавцем комунальних послуг за їх фактичними витратами у розрахунку на 1 абонента/міс та затверджується внутрішнім наказом по підприємству.  Абонентська плата нараховується у фіксованому розмірі незалежно від того користувалися послугою чи ні. А також нараховується на один особовий рахунок незалежно, від кількості мешканців та об’єму споживання і сплачується щомісячно . На абонплату надається державна субсидія та пільги, згідно із Постановою КМУ №409 “Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування”.

Зауважимо, що більшість ліцензіатів НКРЕКП (великі підприємства галузі) запровадили абонплату ще у 2021 році. Частина підприємств Львівської області запровадили абонплату вже цього року, серед яких: ЛМКП «Львівводоканал», КП «Дрогобичводоканал», ТОВ «Трускавецький водоканал», КП «Стрийводоканал»,  КП «Вододар» Бориславської міської ради, КП «Червоноградводоканал» та ін.

 

 В.о.директора                                         Мирослава МИХАЛЕВИЧ