Шановні роботодавці району!
Звертаємося до Вас із сподіваннями на конструктивну співпрацю в частині вирішення соціально-економічних проблем області, легалізації зайнятості та подолання утриманських настроїв серед населення.
У міру розвитку ринку праці на ньому відбувається безліч перетворень. Якщо раніше основною проблемою був пошук підходящої роботи, то зараз набагато складніше знайти не хорошу посаду, а грамотного фахівця, а інколи й просто людину, яка хоче працювати і готова вчитися. На сьогоднішній день дисбаланс на ринку праці поглиблюється, на обліку в центрах занятості перебувають переважно особи з вищою освітою, більшість звільнених у зв’язку з реформуванням з державних структур. Натомість роботодавці все більше потребують кваліфікованих працівників у сфері торгівлі та послуг, робітників з інструментом, таких як слюсарі, фрезерувальники, токарі, електрогазозварники та інші. І хоча і такі працівники перебувають на обліку у центрах зайнятості – зазвичай нелегко досягнути позитивного результату в частині задоволення кадрових потреб роботодавців.
Думаємо, що Ви неодноразово зіштовхуєтеся із ситуацією, коли подаєте до центру зайнятості звіт за формою 3-ПН «Інформація про попит на робочу силу (вакансії)» і тоді десятки безробітних оббивають поріг підприємства зі скеруваннями та єдиним проханням – зробити відмітку про їхню невідповідність вимогам роботодавця?
Аби уникнути такої ситуації, Вам необхідно, передусім, відповідально поставитися до виповнення бланку вищезгаданого звіту. Фактично він є заявкою роботодавця на потребу у працівниках, тому ретельне зазначення всіх вимог до кандидата, умов праці, режиму роботи та інших даних, що характеризують не лише робоче місце, а й ретельно описані вимоги до претендента на роботу та його завданняй обов’язки, дасть змогу значно звузити коло тих шукачів роботи, котрі отримають скерування, а отже безпомилково підібрати потрібні кадри та укомплектувати вакансії у стислі терміни.
Але не менш сумлінно просимо поставитись й до внесення результатів співбесіди до корінця скерування на працевлаштування.
Формальна відмітка «Відмова роботодавця» від потенційного працівника залишається на відповідальності особи, що її вносить. Адже такий запис, здебільшого зроблений на прохання/вимогу безробітного, стимулює й буде стимулювати споживацькі настрої окремих громадян, створюючи при цьому додаткове фінансове навантаження як на Фонд загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, так і бюджет (виплата коштів у вигляді субсидій чи допомог особам, котрі об’єктивно не мають права на їхнє отримання). Зокрема, така особа продовжуватиме отримувати допомогу з безробіття, кошти на яку сплачуєте Ви у вигляді єдиного соціального внеску.
Отже, якщо незайнята трудовою діяльністю особа взагалі не хоче працювати, невже суспільство, у тому числі кожен роботодавець і кожен працюючий, зобов’язані безкінечно її утримувати? Звертаємо Вашу увагу, що законодавчо встановлено, що у разі двох необґрунтованих відмов безробітного від прийнятної роботи його знімають з обліку і він втрачає фінансову допомогу з безробіття, а відмова особи, котра шукає роботу, від однієї пропозиції працевлаштування на прийнятну роботу унеможливлює надання їй статусу безробітного та призначення виплати допомоги з безробіття. «Жалісливе» ставлення окремих роботодавців до таких шукачів роботи, які роблять відповідні відмітки на підставі того, що претендент благає їх про це, породила десятки «професійних безробітних», які тривалий час перебувають на обліку, інколи ще й працюючи нелегально, користуються соціальними благами на які не мали б мати права.
Отож, дотримання роботодавцями цих двох елементарних принципів – надання повної, вичерпної інформації про вакансію та громадянська відповідальність у стосунках з потенційними працівниками − дасть змогу спеціалістам служби зайнятості значно підвищити ефективність укомплектування вакансій та оптимізувати використання фінансових ресурсів, у тому числі на користь роботодавців. Такі скоординовані дії позитивно позначаться на ситуації у сфері зайнятості.
Окрім цього, хочемо Вас інформувати, що якщо серед клієнтів центрів зайнятості відсутні такі, які відповідають Вашим вимогам, то:
1) база вакансій служби зайнятості доступна всім користувачам Інтернет-ресурсів;
2) за бажанням роботодавця інформацію про вакансії безкоштовно буде розміщено у ЗМІ ( у тому числі й на телебаченні у формі біжучого рядка тощо), оголошення про їх наявність можуть бути розміщені в громадських місцях, в сільських радах, можуть бути поінформовані працівники підприємств, де відбуваються реорганізації чи скорочення штатної чисельності працівників, пропонуємо проведення ярмарків вакансій, професіографічних екскурсій на підприємство тощо;
3) на індивідуальне замовлення служба зайнятості організує професійне навчання або підвищення кваліфікації безробітних. Форма навчання може бути обрана таким чином, щоб вона буде зручною для обох сторін, приміром, проведення стажування на виробництві. Якщо ж ситуація до кінця не визначена, то за нестабільних економічних умов часто трапляється, рекомендуємо організацію тимчасових робіт за кошти підприємства. Це, з одного боку, дасть можливість переконатися у доцільності створення робочого місця, а з другого – впевнитися у професійних і моральних якостях потенційного працівника. За таких умов роботодавець практично нічим не ризикує, а безробітний відновлює або набуває професійні навички, отримує заробітну плату і реальний шанс на постійне працевлаштування.
4) пропонуємо презентувати діяльність Вашого підприємства та існуючу потребу у кадрах шляхом створення відеовакансії та розміщення її на сайті обласного центру зайнятості й каналі youtube.
Шляхів до задоволення кадрової потреби багато – головне обопільне бажання досягти результату.
Не можна оминути увагою і можливість значно здешевити витрати на оплату праці найманої робочої сили через отримання щомісячної компенсації, яку може надавати служба зайнятості у разі працевлаштування зареєстрованого безробітного. Така норма визначена статтями 26 і 27 вищезгаданого Закону України. Зокрема, впродовж одного року від дня працевлаштування безробітного за скеруванням служби зайнятості роботодавцеві щомісячно компенсуватимуть фактичні витрати у розмірі єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Скористатися такою нагодою зможуть ті суб’єкти господарювання, що провадять діяльність у пріоритетних галузях економіки, або приймають на роботу осіб, котрі потребують додаткових гарантій зайнятості. Головне, щоб робоче місце було новим і підприємство не мало заборгованості зі сплати страхових внесків.
Насамкінець хочемо зазначити, що служба зайнятості відкрита до співпраці з усіма соціальними партнерами задля вирішення актуальних питань у царині підвищення рівня зайнятості населення. Особливо ж чекаємо на зворотній зв’язок із роботодавцями і сподіваємось, що обопільно досягнемо позитивного результату.
Наперед вдячні за взаєморозуміння!
З повагою директор Городоцького РЦЗ
Окрепкий Т.М.