Існує декілька варіантів резюме:
- хронологічне;
- функціональне;
- гібридне;
- таргетоване резюме;
- резюме тимчасового працівника.
Хронологічне резюме – це самий простий та розповсюджений вид резюме. Складається за принципом «про все по порядку». Основна увага в резюме приділяється досвіду роботи. Він описується в зворотному порядку. Починаючи з останнього місця роботи:
- період роботи,
- назва компанії,
- посада,
- обов’язки
- професійні навички й досягнення.
В хронологічному резюме добре видно Ваш професійний розвиток. Воно має виграшну позицію у випадку, якщо Ваш досвід свідчить про кар’єрне зростання. На майбутнього роботодавця це справить істотне враження.
Кандидатам з невеликим досвідом краще звернути увагу на інші види резюме.
Використовуйте хронологічне резюме, якщо:
- Ви хочете отримати посаду в сфері, де у Вас спостерігається стійкий і вражаючий прогрес;
- останнє місце роботи – це сильна сторона Вашого трудового досвіду. Ви плануєте й надалі займатися цією діяльністю.
Резюме хронологічного типу може представити Вас невигідно, якщо:
- Ви збираєтесь змінити профіль діяльності. Перейти на роботу в іншу галузь, не пов'язану з попередньою діяльністю;
- останнім часом Ви постійно зайняті пошуком роботи. На більшості з перерахованих в резюме робочих місць Ви працювали по півроку;
- у Вашій трудовій біографії багато довгих періодів часу, коли Ви не працювали.
Ще один вид резюме - функціональне. В ньому акцент робиться на головних перевагах шукача. Тут важливі навички та професійний успіхах. Ця інформація виноситься на початок резюме. Відразу після загальної інформації про шукача.
Інформація про те, де і в який період Ви працювали замовчується. Або описується в загальних рисах.
Структуруйте резюме за «тематичними групами». Наприклад, лідерські якості / керівні позиції, організаторські здібності, професійні досягнення. Те що має безпосереднє відношення до майбутньої роботи.
Щоб підкреслити Ваш досвід, а не послідовність подій, не проставляйте дати.
Використовуйте функціональне резюме, якщо:
- Вам нічого сказати про попереднє місце роботи. Ви претендуєте на рядову посаду;
- Ви повертаєтесь до даної сфери діяльності після тривалої перерви;
- хронологічний порядок демонстрування Вашого досвіду працюватиме проти Вас;
- Ви працювали в різних місцях. Минулий досвід роботи не відображає Вашого службового зростання.
Пам’ятайте! Резюме функціонального типу повинно концентрувати увагу на Ваших трудових досягненнях! Але роботодавці з підозрою відносяться до такого виду резюме.
Для роботодавця дуже важливі Ваші досягнення, та вони хотіли б побачити «процес в розвитку». Тому, функціональне резюме краще доповнити супровідним листом.
Таке резюме підходить людям з досвідом у проектній діяльності, в консалтингу, в компаніях, де важливими є саме конкретні навички та уміння.
Гібридне резюме. Його ще називають комбінованим. Цей вид резюме поєднує і хронологію, і ключові навички. Показує Ваші успіхи. В ньому професійні досягнення виносяться на початок. Вони не прив’язані до конкретного місця роботи.
На відміну від функціонального, у гібридному резюме вказуються усі подробиці функціонального досвіду:
- посада,
- обов’язки,
- місяць та рік вступу на роботу та звільнення.
Таке резюме дозволить Вам підкреслити досвід, що відповідає реальній вакансії та вимогам реального роботодавця.
Резюме комбінованого типу зручне, якщо Ви відноситесь до таких категорій:
- Ви прагнете змінити професію. Хочете підкреслити свою загальну підготовку та кваліфікацію без зазначення конкретних обов’язків.
- Вам не вдавалося пройти через етап початкового відбору за допомогою резюме хронологічного типу. Ви хочете зробити його більш «ударним».
- Ви хочете влаштуватися на роботу з якою Ви справитесь. При цьому Ваша трудова біографія мало пов’язана з конкретною посадою.
Цей тип резюме дозволить Вам з самого початку звернути увагу роботодавця на Ваші реальні досягнення. Презентувати професійні навики та досвід, які Ви можете запропонувати. Резюме комбінованого типу швидко користується популярністю у рекрутерів.
Таргетоване резюме – дозволяє привернути увагу конкретного роботодавця. Продемонструвати Ваші найкращі якості. Продати себе як спеціаліста на конкретну вакансію.
Воно нагадує хронологічний тип.
На початку потрібно описати свій професійний досвід. Зацікавити цільового роботодавця. Перерахуйте посади з функціями, які відповідають вимогам вакансії. Відображайте навички й досвід релевантні посаді.
Логічний порядок - загальноприйнятий стандарт такого резюме.
Резюме керівника має складатися з коротких прикладів, а не довгих абзаців. Перераховуйте тільки найважливіші і значущі для роботодавця посади! Не забудьте про цифри, статистику та інші кількісні характеристики досягнень.
Недоліки такого резюме в тому, що воно створюється під одну конкретну вакансію. Для цього варто добре дослідити потреби роботодавця.
Таргетоване резюме – гарний, але трудомісткий спосіб привернути увагу роботодавця. Підходить менеджерам високого рівня. Його створюють фахівці з серйозним досвідом роботи.
Якщо у Вас незначний професійний досвід, то немає сенсу «фільтрувати» більшу його частину!
Резюме тимчасового працівника. Таке резюме підійде, якщо Ви одночасно працювали над багатьма проектами і з кількома компаніями. Інформація викладена у хронологічному порядку збентежить роботодавця. Складеться враження Вашої несерйозності. Наче Ви постійно скаче з одного місця роботи на інше.
В такому резюме на перше місце виставляйте навички та уміння. Потім – виконані Вами проекти. Мета резюме – підкреслити досягнуті Вами результати.
Існують ще й нестандартні види резюме. До них відноситься: відеорезюме, креативне резюме, графічне резюме.
Відеорезюме – це невеликий за тривалістю ролик. Ви розповідаєте про себе, власні успіхи, на яку претендуєте роботу. Підкреслюєте свої переваги перед іншими кандидатами. Така форма подачі інформації набирає особливої популярності. Вона економить час та кошти як Ваші, так і роботодавця.
Креативне резюме – це резюме з нестандартним оформленням. Воно може складатись з графіків, фотографій, ілюстрацій. Як правило підходить шукачам творчих професій: дизайнерів, художників-оформлювачів тощо. Воно приверне увагу роботодавця. Заочно ознайомить з талантами та можливостями претендента. Але й в ньому варто знати міру.
Графічне резюме - нестандартний вид резюме. В цьому зазвичай використовується інфографіка. Візуальне або наочне представлення інформації. Якщо потрібно уявити швидко й чітко складну інформацію. До інфографіки відносяться – діаграми, графіки, дорожні знаки, вказівники, географічні карти тощо. Графічне резюме – представить Вас, як неординарну особистість, здатну забезпечити роботодавця цікавими ідеями. Вивести компанію на новий рівень.
Пам’ятайте! Вибраний вид резюме потрібно співвідносити з наявним досвідом.
Створити резюме можна й за допомогою служби зайнятості! Зверніться до Городоцької районної філії Львівського обласного центру зайнятості та фахівці допоможуть скласти традиційне резюме або записати відео резюме.