1) Замовник СЕО.
Городоцька міська рада (поштова адреса 81500, Львівська обл., м. Городок, м-н Гайдамаків, 6, електронна пошта gorodok_mr_lv@ukr.net).
2) Вид та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування.
Детальний план території є містобудівною документацією, яка призначена для обґрунтування стратегії планування, забудови та іншого використання території для будівництва.
Завданнями проекту детального плану території (ДПТ) є:
– обґрунтування майбутніх потреб і визначення переважних напрямків використання території;
– урахування державних, громадських і приватних інтересів під час планування, забудови та іншого використання території з дотриманням вимог містобудівного, санітарного, екологічного, природоохоронного, протипожежного та іншого законодавства;
– обґрунтування та визначення території проектування для містобудівних потреб;
– забезпечення раціонального використання території;
– визначення на території проектування особливих функціональних зон, встановлення передбачених законодавством обмежень на їх планування, забудову та інше використання, розроблення містобудівних заходів щодо охорони довкілля та раціонального використання території.
Детальний план території для зміни цільового призначення земельної ділянки на вул. Львівській, 657 “а” в м. Городок , яка перебуває у власності ТзОВ “ГРІНХАУЗ КОМПАНІ” (право власності), розроблений на замовлення Городоцької міської ради згідно Рішення № 2193 Городоцької міської ради від 25 червня 2019 р.
В проекті опрацьовано планувальне рішення використання та забудови території ділянки площею 10,91 га. Територія ДПТ знаходиться в східній частині м. Городок відповідно до генерального плану.
При розробці ДПТ враховано:
– Генеральний план м. Городок, розроблений ДП ДІПМ “Містопроект” та затверджений рішенням № 623 Городоцької міської ради від 23 грудня 2016 р.;
– матеріали топогеодезичного знімання М 1:1000,
– Рішення №2193 Городоцької міської ради від 25.06.2019р.;
– завдання на розроблення детального плану території;
– Схему планування території Львівської області, затверджену рішенням Львівської обласної ради від 08.10.2009 №1077;
– Витяги з державного земельного кадастру про земельні ділянки.
Проект ДПТ відповідає Плану заходів з реалізації у 2021-2023 роках Стратегії розвитку Львівської області на період 2021-2027 років, а саме стратегічній цілі 3: “Збалансований просторовий розвиток”, оперативній цілі: 3.1. Розвиток інфраструктури територіальних громад, завданням:
3.1.1. Забезпечення якісними адміністративними послугами в ОТГ;
3.1.2. Покращення житлово-комунальної інфраструктури;
3.1.3. Організація просторового планування територій.
Проект розроблений у відповідності з Законом України “Про регулювання містобудівної діяльності”, Законом України “Про стратегічну екологічну оцінку”, ДБН Б.2.2-12:2019 “Планування і забудова територій”, ДСП -173 “Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів”, ДБН В.2.3-5-2001” Вулиці та дороги населених пунктів”, ДБН Б.1.1-14:2012 “Склад та зміст детального плану території”.
3) Інформація про те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів).
Відповідно до частини першої статті 3 Закону України «Про оцінку впливуbна довкілля», здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою статті третьої. Така планована діяльність підлягаєоцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованоїдіяльності.
Відповідно до частини другої статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» до першої категорії видів планової діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля, включено:
- будівництво житлових кварталів (комплексів багатоквартирних житлових будинків) та торговельних чи розважальних комплексів поза межами населених пунктів на площі 1,5 гектара і більше або в межах населених пунктів, якщо не передбачено їх підключення до централізованого водопостачання та/або водовідведення.
Так, проектом ДПТ передбачається діяльність, щодо будівництва багатоквартирних житлових будинків та території в межах населеного пункту без підключення до централізованої каналізаційної мережі.
4) Ймовірні наслідки.
На ділянці проектування передбачається будівництво житлового комплексу
Багатоквартирні житлові будинки мають 6 поверхів два, 7 поверхів два, дитячий садок на 39 чол. 1 поверх.
На території ДПТ планується побудувати гостьові автостоянки відкритого типу, а також підземний паркінг для житлового комплексу.
Ділянка, на яку розробляється ДПТ розташована в східній частині міста і обмежена:
– з півночі – канава з прибережною захисною смугою 10 м;
– з сходу – землі надані для будівництва та обслуговування комплексу спортивних майданчиків (згідно генплану м. Городок);
– з півдня – землі загального користування червоні лінії проектованої вулиці 12м;
– з заходу – загального користування червоні лінії проектованої вулиці 8 м.
Рослинність (багаторічні насадження) на даній території будівництва відсутня.
Об’єкти природно-заповідного фонду в зоні впливу планованої діяльності відсутні.
До проекту ДДП мають відношення такі основні екологічні проблеми:
– забруднення повітря автотранспортом;
– відсутність централізованого водовідведення;
– збільшення кількості відходів;
– відсутність очисних споруд;
– шумове забруднення під час будівельних робіт.
Ймовірні наслідки:
а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення:
– забруднення атмосферного повітря автотранспортом і вплив на ґрунти під час будівельних робіт;
– вплив на водні ресурси від скиду стічних вод;
– шумове забруднення під час будівельних робіт;
– при дотриманні вимог нормативно-правових документів, проведенні заходів щодо зменшення негативних наслідків та проведення моніторингу стану довкілля – негативний вплив на здоров’я населення не передбачається.Обов’язковим є дотримання меж санітарно-захисної зони від об’єктів.
б) для територій з природоохоронним статусом:
на території ДДП об’єкти з природоохоронним статусом відсутні, зокрема дана територія не потрапляє в Смарагдову мережу України, вплив на них не передбачається;
в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення:
транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення – відсутні.
5) Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено.
Технічна альтернатива 1. Встановлення локальних очисних споруд біологічної очистки води типу «БІОТАЛ» продуктивністю до 120 м3/добу.
Наслідки від реалізації. Підвищення благоустрою території ДДП; покращення санітарно-гігієнічних умов; запобігання погіршенню якості підземних вод.
Слабкі сторони: затрати на очисні установки; забезпечення СЗЗ; врахування та мінімізація негативного впливу від очисних споруд.
Технічна альтернатива 2. Підключення до централізоваої мережі водовідведення.
Наслідки від реалізації. Підвищення благоустрою території ДДП; покращення санітарно-гігієнічних умов; запобігання погіршенню якості підземних вод.
Слабкі сторони: значні затрати на прокладання мережі, оскільки централізованою системою водовідведення охоплено переважно забудову центральної і серединної частини міста; незначне підвищення навантаження на каналізаційні очисні споруди.
Альтернатива 3 “Нульовий сценарій”. Незатвердження зазначеного ДДП.
Наслідки від реалізації. У випадку відмови від реалізації проекту об’єкта ДДП суттєві зміни стану довкілля та здоров’я населення не передбачаються.
Слабкі сторони: відмова від реалізації проекту призведе до неможливості соціально-економічного розвитку м. Городок.
6) Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки.
Перевірка ДДП на відповідність діючим нормативно-правовим документам.
Проведення стратегічної екологічної оцінки передбачає використання таких аналітичних методів як:
– цільовий аналіз, що включає формування блоку цілей охорони довкілля, в тому числі здоров’я населення, і відповідних їм цільових показників і подальший аналіз всіх елементів проекту ДДП на відповідність цим цілям;
– аналіз тенденцій, як один з найбільш важливих аспектів стратегічної ̈оцінки, дає можливість інтерпретації змін екологічного навантаження, а також змін стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, з плином часу. Аналіз тенденцій сприяє виявленню та представленню найважливіших зв’язків між впливами на довкілля та відповідними змінами стану довкілля, які можуть проявлятися з певною затримкою. Крім того, аналіз тенденцій може використовуватися для прогнозу майбутніх впливів на довкілля.
Під час стратегічної екологічної оцінки документу державного планування необхідно дослідити:
– стан компонентів довкілля;
– можливу реакцію навколишнього природного середовища на прямий чи опосередкований вплив, внаслідок реалізації генерального плану території.
Для розробки СЕО передбачається використовувати наступну інформацію:
– доповіді про стан довкілля;
– статистичну інформацію;
– дані моніторингу стану довкілля.
7) Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування.
В процесі проведення СЕО будуть виявлені головні екологічні проблеми, визначені ймовірні наслідки від реалізації планових рішень генерального плану, та сформовані цілі охорони довкілля.
Для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних впливів передбачається розглянути наступні заходи.
Сфери охорони довкілля
|
Основні виявлені проблеми, пов’язані із проектом ДДП |
Заходи, які передбачається розглянути |
Атмосферне повітря |
Викиди автотранспорту. |
Озеленення території. |
Водні ресурси
|
Відсутність централізованого водовідведення стічних вод. |
Вертикальне планування території для відведення поверхневого стоку. Будівництво очисних споруд для господарсько-побутових та поверхневих стоків. |
Земельні ресурси
|
Вплив на ґрунти під час будівельних робіт. Відсутність системи водовідведення. |
Розміщення будівельних матеріалів на будівельних майданчиках з твердим покриттям. Недопускання потрапляння забруднюючих речовин у Вертикальне планування території. Вдосконалення санітарної очистки. |
Здоров’я населення
|
Зміни стану здоров’я населення. |
Моніторинг стану здоров’я населення.Впровадження технологій, спрямованих на зменшення забруднення атмосферного повітря. Забезпечення населення якісною питною водою. |
Біорізноманіття
|
Недостатня кількість зелених насаджень. |
Озеленення території. |
8) Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку.
У складі містобудівної документації звітом про стратегічну екологічну оцінку для проектів містобудівної документації є розділ “Охорона навколишнього природного середовища”, який має відповідати вимогам ч.2 ст. 11 Закону України “Про стратегічну екологічну оцінку”.
Пропонується наступна структура звіту СЕО, сформована з урахуванням змісту і рівня деталізації документа державного планування, сучасних знань і методів:
1) зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування;
2) характеристику поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
3) характеристику стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
4) екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
5) зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування;
6) опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності - 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків;
7) заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування;
8) обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);
9) заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;
10) опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності);
11) резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами1-10 цієї частини, розраховане на широку аудиторію.
9) Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання.
Зауваження і пропозиції до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проекту Детального плану території для зміни цільового призначення земельної ділянки на вул. Львівській,657 «а» в м. Городок подаються до:
Городоцької міської ради (поштова адреса 81500, Львівська обл., м. Городок, м-н Гайдамаків, 6, електронна пошта gorodok_mr_lv@ukr.net).
Строк подання зауважень та пропозицій становить 15 днів з дня оприлюднення заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки, тобто до 18.03.2020 р.