Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки

ЗАЯВА

про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки

Детального плану території

земельної ділянки площею 0,0449 га для будівництва та обслуговування будівель громадської забудови на вул. Перемишльській, 44-е в м.Городок Львівської області

 

1)                Замовник СЕО.

Городоцька міська рада (поштова адреса 81500, Львівська обл., м. Городок, м-н Гайдамаків, 6, електронна пошта gorodok_mr_lv@ukr.net).

2)                Вид та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування.

Детальний план території є містобудівною документацією, яка призначена для обґрунтування стратегії планування, забудови та іншого використання території для будівництва.

Завданнями проекту детального плану території (ДПТ) є:

                   обґрунтування майбутніх потреб і визначення переважних напрямків використання території;

                   урахування державних, громадських і приватних інтересів під час планування, забудови та іншого використання території з дотриманням вимог містобудівного, санітарного, екологічного, природоохоронного, протипожежного та іншого законодавства;

                   обґрунтування та визначення території проектування для містобудівних потреб;

                   забезпечення раціонального використання території;

                   визначення на території проектування особливих функціональних зон, встановлення передбачених законодавством обмежень на їх планування, забудову та інше використання, розроблення містобудівних заходів щодо охорони довкілля та раціонального використання території.

Детальний план земельної ділянки площею 0,0449 га для будівництва та обслуговування будівель громадської забудови на вул. Перемишльській, 44е в м.Городок Львівської області  розробляється на замовлення Городоцької міської ради на підставі рішення №2194 від 25 червня 2019 року «Про надання дозволу гр. Косар Г.С. на розробку детального плану території для будівництва та обслуговування будівель громадської забудови на вул. Перемишльській, 44е».

Метою проекту є будівництво та обслуговування будівель громадської забудови на вул. Перемишльській, 44 “е” в м.Городок Львівської області. Проектом передбачається реконструкція з добудовою та надбудовою мансардного поверху одноповерхової нежитлової будівлі, загальною площею 209,00 м2  до реконструкції, та 334,21 м2 після реконструкції. Призначення даного об`єкта – нежитлова будівля (магазин).

При розробці ДПТ враховано:

                   Генеральний план м. Городок, розроблений ДП ДІПМ Містопроект та затверджений рішенням Городоцької міської ради № 623 від 23 грудня 2016 р.;

                   матеріали топогеодезичного знімання М 1:1000,

                   рішення №2194 Городоцької міської ради від 25.06.2019р.;

                   завдання на розроблення детального плану території;

                   схему планування території Львівської області, затверджену рішенням Львівської обласної ради від 08.10.2009 №1077;

                   витяги з державного земельного кадастру про земельні ділянки.

Проект ДДП (документу державного планування) відповідає Плану заходів з реалізації у 2021-2023 роках Стратегії розвитку Львівської області на період 2021-2027 років, а саме стратегічній цілі 3.“Збалансований просторовий розвиток”, оперативній цілі: 3.1. Розвиток інфраструктури територіальних громад, завдання 3.1.3. Організація просторового планування територій.

Проект розроблений у відповідності з Законом України “Про регулювання містобудівної діяльності”, Законом України “Про стратегічну екологічну оцінку”, ДБН В.2.2-9:2018 “Громадські будинки та споруди. Основні положення”, ДБН В.1.1-7-2016 “Пожежна безпека об`єктів будівництва”, ДБН Б.2.2-12:2018 “Планування та забудова територій”, ДБН А.2.2-3:2014 “Склад та зміст проектної документації на будівництво”, ДБН В.2.2-17:2006 “Доступність будинків та споруд для мало мобільних груп населення”.

 3) Інформація про те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів).

Відповідно до ч.1 ст. 3 Закону України «Про оцінку впливуна довкілля», здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесіприйняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеноїчастинами другою і третьою ст.3. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності.

Проектом ДДП передбачається діяльність, яка не є джерелом значного негативного впливу на довкілля і здоров’я населення та не потребує проведення процедури оцінки впливу на довкілля.

 4) Ймовірні наслідки.

Ділянка, для реалізації ДДП знаходиться в центральній частині м.Городка Львівської області. Земельна ділянка в проектованих межах складає 0,0449 га і характеризується рівнинним рельєфом без перепаду висот.

Проектом передбачається реконструкція з добудовою та надбудовою мансардного поверху одноповерхової нежитлової будівлі, загальною площею 209,00 м2  до реконструкції, та 334,21 м2 після реконструкції.

Цінні зелені насадження на даній території будівництва відсутні.

Об’єкти природно-заповідного фонду в зоні впливу планованої діяльності відсутні.

До проекту ДДП мають відношення такі основні екологічні проблеми:

– забруднення повітря автотранспортом;

– збільшення кількості відходів;

– шумове забруднення під час будівельних робіт.

Ймовірні наслідки:

а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення:

                   забруднення атмосферного повітря автотранспортом і вплив на ґрунти під час будівельних робіт;

                   шумове забруднення під час будівельних робіт;

                   при дотриманні вимог нормативно-правових документів, проведенні заходів щодо зменшення негативних наслідків та проведення моніторингу стану довкілля – негативний вплив на здоров’я населення не передбачається. Обов’язковим є дотримання меж санітарно-захисної зони від об’єктів.

б) для територій з природоохоронним статусом:

на території ДДП об’єкти з природоохоронним статусом відсутні, зокрема дана територія не потрапляє в Смарагдову мережу України, вплив на них не передбачається;

в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення:

транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення – відсутні.

 5) Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено.

Альтернатива 1. Реалізація ДДП для будівництва та обслуговування будівель громадської забудови на вул. Перемишльській, 44 “е” в м. Городок Львівської області.

Наслідки від реалізації. Покращення соціально-економічного розвитку міста та забезпечення потреб населення.

Альтернатива 2 Нульовий сценарій. Незатвердження зазначеного ДДП.

Наслідки від реалізації. У випадку відмови від реалізації проекту об’єкта ДДП суттєві зміни стану довкілля та здоров’я населення не передбачаються.

Слабкі сторони: відмова від реалізації проекту призведе до стагнації у соціально-економічного розвитку м. Городок.

 6) Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки.

Перевірка ДДП на відповідність діючим нормативно-правовим документам.

Проведення стратегічної екологічної оцінки передбачає використання таких аналітичних методів як:

– цільовий аналіз, що включає формування блоку цілей охорони довкілля, в тому числі здоров’я населення, і відповідних їм цільових показників і подальший аналіз всіх елементів проекту ДДП на відповідність цим цілям;

– аналіз тенденцій, як один з найбільш важливих аспектів стратегічної оцінки, дає можливість інтерпретації змін екологічного навантаження, атакож змін стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, з плином часу. Аналіз тенденцій сприяє виявленню та представленню найважливіших зв’язків між впливами на довкілля та відповідними змінами стану довкілля, які можуть проявлятися з певною затримкою. Крім того, аналіз тенденцій може використовуватися для прогнозу майбутніх впливів на довкілля.

Під час стратегічної екологічної оцінки документу державного планування необхідно дослідити:

– стан компонентів довкілля;

– можливу реакцію навколишнього природного середовища на прямий чи опосередкований вплив, внаслідок реалізації детального плану території.

Для розробки СЕО передбачається використовувати наступну інформацію:

– доповіді про стан довкілля;

– статистичну інформацію;

– дані моніторингу стану довкілля.

 7) Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування.

В процесі проведення СЕО будуть виявлені головні екологічні проблеми, визначені ймовірні наслідки від реалізації планових рішень детального плану, та сформовані цілі охорони довкілля.

Для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних впливів передбачається розглянути наступні заходи.

 

Сфери охорони довкілля

 

Основні виявлені проблеми, пов’язані із проектом ДДП

Заходи, які передбачається розглянути

Атмосферне повітря

Викиди автотранспорту.

Озеленення території.

Водні ресурси

 

 

Водовідвід з даху зовнішній, організований.

Земельні ресурси

 

Вплив на ґрунти під час будівельних робіт.

Розміщення будівельних матеріалів на будівельних майданчиках з твердим покриттям.

Недопускання потрапляння забруднюючих речовин у ґрунт.

Вертикальне планування території.

Здоров’я населення

 

Зміни стану здоров’я населення.

Моніторинг стану здоров’я населення.Впровадження технологій, спрямованих на зменшення забруднення атмосферного повітря.

 

Біорізноманіття

 

 

Озеленення території.

 8) Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку.

У складі містобудівної документації звітом про стратегічну екологічну оцінку для проектів містобудівної документації є розділ “Охорона навколишнього природного середовища”, який має відповідати вимогам ч.2 ст. 11 Закону України “Про стратегічну екологічну оцінку”.

Пропонується наступна структура звіту СЕО, сформована з урахуванням змісту і рівня деталізації документа державного планування, сучасних знань і методів:

1) зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування;

2) характеристику поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

3) характеристику стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

4) екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

5) зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування;

6) опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності - 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків;

7) заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування;

8) обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);

9) заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;

10) опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності);

11) резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-10 цієї частини, розраховане на широку аудиторію.

9) Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання.

Зауваження і пропозиції до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проекту Детального плану території земельної ділянки площею 0,0449 га для будівництва та обслуговування будівель громадської забудови на вул. Перемишльській, 44е в м. Городок Львівської області подаються до: Городоцької  міської ради (поштова адреса 81500, Львівська область, м.Городок, м-н Гайдамаків, 6, електронна адреса: gorodok_mr_lv@ukr.net, контактний телефон: 03231-30214, контактна особа – Деба Іван Володимирович.

Строк подання зауважень та пропозицій становить 15 днів з дня оприлюднення заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки, тобто до 19.06.2020 р.